tisdag 2 mars 2010

Som om det inte vore nog...

...Så har jag faktiskt varit och inhandlat både det ena och det andra idag. Bland annat en kaffebryggare- festligt värre.

B-uppsatsen som jag har tjötat om i all evighet har nu funnit sig till ro- i Jakob Lärares fack. Jag är tillfreds med idén att vakna upp imorgon och inte känna fullständig stress över en uppgift som ska tvingas, lidas och pressas fram ur mina sköra fingertoppar. Saken är den att imorgon tänker jag vakna upp lika utvilad som denna morgon, helst av solljuset som strömmar in, alltså inte den lite smått upprepade låten jag har som min alarmsignal på mobilen. Vi får se hur det kommer funka, naturligtvis ställer jag klockan men det vore allt bra skönt att vakna upp av egen maskin två dagar i rad. Fullständig Lycka!

Jag trivs i min nya lägenhet, den är mysig. Allt är mysigt med den. tapeterna är inte ens snygga, men dom är mysiga, min fleecemorgonrock som oftast brukas vid sjukdom hänger så mysigt på min badrumsdörr, det faktum att jag faktiskt kunde möblera någorlunda som jag föreställt mig gör stämningen i rummet mysigt. mm jag myser helt enkelt i min nya lägenhet.. Tänk vad vackert det blir när jag hittat mitt förråd i virrevarret av läskiga gångar nere under husen, så jag kan slänga in alla överblivna kartonger och ting där. Fullständigt Mys!

Per från hyresgästföreningen ringde mig idag. Han var himla trevlig jag kunde inte motstå att gå med. Men vänta nu? 80 spänn i månaden?!? Vad får jag?- Jo- jag får gå på bio för 69:- istället för ordinarie pris! Woho! Och jag som går på bio typ en gång i månaden, då går jag ju bara back 60 spänn cirkus. Na jag får nog gå ur det där illa kvickt. Men han var ju för trevlig den där karln. Fullständigt Galet!




1 kommentar:

  1. Hihiihi... Jag gick med i hyresgästföreningen för att en väldigt övertygande person kom och knackade på när jag bodde i Torup... Vilka typer. Vad kul att du är nöjd med lägenheten. Även om det kan va ball med snygga bostäder väljer jag alltid mys först.

    SvaraRadera